Juny 2023
Dijous 1 juny a les 18:30h – Biblioteca Josep Roig i Raventós
Passi de curts sobre opcions de consum responsable.
Curts per a les famílies: veurem “El ultimátum evolutivo” (10 minuts de durada), i un vídeo interactiu sobre temes del comerç just, finances ètiques, consum responsable, en el què l’espectador tria què passarà a continuació (15 min.)
Curts per als adults: “Suma’t al comerç just!” (3 min.), un curtmetratge sobre el món del tèxtil (3 min.), “Banca armada (5 min.), i “Saps què hi ha darrera del teu mòbil?” (3 min.)
En col·laboració amb Sitges Solidari, Setem i La Coordi.
Dimecres 21 juny a les 18:30h – Biblioteca Josep Roig i Raventós
Tertúlia literària “El difícil art de traduir”, a càrrec d’Elena Cejas, llicenciada en Filologia Hispànica.
Traduttore, traditore. Aquesta frase italiana serveix de punt de partida per reivindicar el paper del traductor a la difusió i reconeixement de la qualitat de l’obra literària.
Traduir és un art, on s’ ha de transmetre més que paraules o frases, l’esperit que ha volgut posar l’autor, el sentit i la essència de la novel·la.
Comentarem la difícil tasca dels traductors. Feina ben feta que ens apropa la literatura a la nostra llengua més propera.
***Clubs de les Biblioteques de Sitges (per a participants inscrits)
- Dijous 15 juny, a les 18:30h · Biblioteca Josep Roig i Raventós
Club Lluna Negra 1- Moderat per Josep-Anton Trepat – “Un tío con una bolsa en la cabeza” de Alexis Ravelo.
- Dijous 22 juny, a les 18:30h · Biblioteca Josep Roig i Raventós
Club Lluna Negra 2 – Moderat per Josep-Anton Trepat – “Estiu de llops” de Hans Rosenfeldt.